czwartek, 31 października 2013

Zapalenie skóry wokół ust? Zakup siemię lniane!

Lecimy z pomocą na zapalenie skóry wokół ust! I nie tylko, bo jak się okazuje siemię lniane ma niesamowicie szeroki zakres zastosowań. ;)

Jak już wiecie zmagam się aktualnie z zapaleniem skóry. Jedni mówią, że to atopowe inni, że kontaktowe, a jeszcze inni, że posterydowe. Nie ważne. Ważne, że przy takich dolegliwościach i przyjmowanych na nie lekach, jako działanie niepożądane może wystąpić zapalenie naszej delikatnej skóry wokół ust. Skóra jest czerwona, piecze, swędzi i pęka. Nie tylko wygląda nieestetycznie, ale też bardzo, ale to bardzo przeszkadza w codziennych czynnościach, nawet tak podstawowych jak jedzenie czy mycie zębów.

Smarowanie? Nie pomaga.
Nie smarowanie? Nie pomaga.
Ciągłe drażnienie mówieniem, jedzeniem...
Co w takim wypadku?

SIEMIĘ LNIANE!

Wizytę u pani dermatolog miałam wczoraj, jednak dzwoniłam na umówienie wizyty już w czwartek zeszłego tygodnia. Pani dermatolog jak się okazało, była wspaniałym człowiekiem i przez telefon podała mi informację jak szybko poradzić sobie z zapaleniem... (przez telefon! cały czas jestem w szoku, że ktoś udzielił darmowej porady, obcej osobie, przez telefon! Zamiast kazać czekać na wizytę!) Pani doktor kazała mi kupić siemię lniane i robić okłady z 'glutka', który powstaje po zalaniu nasion wodą. I co się okazało? Już po pierwszym okładzie poczułam niesamowitą ulgę. A przy kolejnych? Po dwóch dniach zapalenie zniknęło. Oczywiście została mi delikatna plama wokół ust, jednak mogłam już normalnie jeść i mogłam w końcu umyć zęby bez kwiczenia, że szczypie. :) Szczypanie ustało, usta przestały być popękane, skóra się nawilżyła....! :)) Dziś już nawet plama praktycznie zniknęła... O radości! :)

Jestem bardzo, ale to bardzo wdzięczna pani doktor za radę. Nie spodziewałam się, że w tak małych nasionkach drzemie taki potencjał!

Jak przygotować 'glutka' ?

Ziarna siemienia zalewamy na jakieś pół godziny zimną wodą, po czym grzejemy na palniku, ale uważamy, żeby się nie zagotowało. Odstawiamy na chwilę, przykryte spodeczkiem, co by za szybko nie wystygło. Tak przygotowaną mazią smarujemy co chwilę usta (szybko wysycha ta maź, co może być trochę uciążliwe, jednak smarowanie naprawdę przynosi upragniony rezultat!).

A co robimy z siemieniem? W Y P I J A M Y!

Bo przy okazji odkryłam jeszcze wiele innych, ciekawych zastosowań naszych małych bohaterów. ;)) Ale o tym już innym razem. ;)

J.

9 komentarzy:

  1. siemie lniane, to również podstawa mojego zdrowego żywienia;)
    super post, o takich własciwosciach nie słyszalam;)
    kisses x

    OdpowiedzUsuń
  2. siemię lniane jest super;))

    OdpowiedzUsuń
  3. nie słyszałam o tym, bardzo sie przyda ta porada :) wypróbuję gdy mi coś wyskoczy niepożądanego

    OdpowiedzUsuń
  4. o takim zastosowaniu nie słyszałam, bardzo pomocna rada. Dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. No proszę jakich ciekawych rzeczy się można u Was dowiedzieć :)
    Nawet nie widziałam że siemię ma jeszcze takie zastosowanie super!
    Ja piłam je jak miałam problemy z żołądkiem.
    Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie ;)
    Pozdrawiam
    Sylwetta

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, juz od roku walcze z nieokreslonym zapaleniem skory nad ustami. Bylam u dermatologa, ale potraktowal mnie jakbym byla rozkapryszona Baba. Stwierdzil, ze nic nie widzi, jedynie brazowe plamy od slonca. A te plamy tez juz mam ale öd ciaglego zapalenia. Teraz man znow nadzieje. Dzieki. Zaraz zabieram sie do namaczania siemienia i bede najszczesliwszym czjowiekiem na swiecie jesli mi Takte pomoze.

    Sorry , ale nie man polskich znakow

    pozdrawiam

    K K

    OdpowiedzUsuń
  7. wydaje mi sie, ze ziarenka siemienia nalezy zmielic. Probowalam zrobic te miksture z calych ziaren, ale to chyba nie to. Prosze o dokladniejsza informacje rowniez jaka ilosc siemienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością chodzi o zmielone siemię lniane.
      Miałam raz coś podobnego do uczulenia(?) wokół ust. Smarowałam ten obszar kremem do azs z Emolium. Po dwóch dniach nie było śladów po krostkach

      Usuń

Jesteśmy wdzięczne za wszystkie pozostawione komentarze ;))
Są one dla nas wskazówką, że Wam się u Nas podoba.
Pozdrawiamy ;)