środa, 16 października 2013

Antykoncepcja - krótka historia o hormonach NUVARING

Dzisiejszy post będzie poświęcony antykoncepcji hormonalnej. Moja historia  z nią związana sięga już od dobrych paru lat. A zaczęło się w sumie od torbieli na jajniku...

Tak więc w dużym skrócie to: torbiel powstała tak duża, że nie dało się z nią już nic zrobić oprócz usunięcia jej chirurgicznie, a po całym zabiegu i wizytach u ginekologa dostałam hormony na "zastopowanie" powstawania nowych torbieli. 

Na początku były to plastry EVRA. Stosowałam je przez prawie rok, ale po badaniach na krzepliwość krwi musiałam odstawić. Przez pierwsze pół roku czułam się po nich dobrze, a potem zaczęły się nudności ( co było straszne!!;(). Jednak muszę powiedzieć, że były one dość wygodne ( co tydzień jeden plasterek i po sprawie ). Ale chyba wszystko ma swoje minusy, tak samo było też w tym przypadku... strasznie wkurzało mnie to, że ten plaster strasznie się obiera, a po odklejeniu pozostają czerwone placki, tak jakby odparzenie;/ Podczas stosowania zauważyłam również to, że jestem agresywna dla środowiska :D. Nie wiem jak wytrzymał to mój chłopak...

Następnym krokiem był pierścień dopochwowy,tzw. ring. Pewnie już o nim słyszałyście albo używacie ;))
Zaczęłam stosować NUVARING. Wkłada się go 1 raz na 3 tygodnie, a potem jest przerwa na krwawienie. Wszystko fajnie..., ale jak się to wkłada? Przerażona tym faktem przestudiowałam ulotkę i nie sądziłam, że dobrze go umiejscowię albo co lepsze, że on jednak się zmieści ;)) Udało się, strach był nie potrzebny!! Jest to  na prawdę super wygodne rozwiązanie. Mnie on nie wyjeżdżał nawet podczas całego dnia na basenie;) Byłam zadowolona, ale oczywiście do pewnego momentu... aż zaczęły się całodniowe bóle głowy:(
Oczywiście po badaniach znów okazało się, że poziom krzepliwości krwi jest za wysoki i muszę odstawić. Przyznam Wam się również do tego, że pierścień wpłynął na mój nastrój. Stałam się strasznie spokojna i non stop chciało mi się płakać,nawet bez powodu ;)

Kiedy nie stosować Nuvaring?
- występowanie zakrzepów,
- przebyty zawał,
- zakrzepica,
- cukrzyca,
- rak piersi,
- nadwrażliwość na lek.

Jak stosować lek?
1. umyć ręce,
2. wybrać najwygodniejszą pozycję do założenia,
3. wyciągnąć pierścień z saszetki,
4. trzymając kciukiem i palcem wskazującym, należy ścisnąć go i włożyć do pochwy,
5. po upływie 3 tygodni usunąć pierścień.

Moim zdaniem hormonalna antykoncepcja jest fajna, ale należy pamiętać przede wszystkim o zdrowiu. Należy robić okresowe badania w celu wykluczenia poważnych chorób.
Mam nadzieję, że z czasem w moim organizmie wszystko się unormuje i będę mogła ponownie użyć nuvaring.

A czy Wy stosujecie jakąś antykoncepcje?
A może stosowałyście Nuvaring? Jakie są Wasze odczucia? 

/M.

9 komentarzy:

  1. Jestem farmaceutą i z moich obserwacji wynika, że Nuvaring uzywa bardzo dużo pań i z tego co mówią- są zadowolone i aplikacja nie sprawia im najmniejszej trudności. Evrę sama stosowałam dość długo i żadne efekty uboczne się u mnie nie pojawiły.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nidgy tego nie stosowałam i szczerze nawet o tym nie słyszałam :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekam na inny post:D

    http://freshisyummy.blogspot.com/2013/10/let-me-go.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie stosowałam :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też nic takiego nie stosowałam, bo jestem troszkę za młoda, ale przydatny wpis! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy o tym nie slyszalam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy blog! Poruszasz istotne kwestie i piszesz w ciekawy sposób:) Z chęcią dodaję do obserwowanych i będę wpadała częściej. Ja przez kilka lat używałam Diane 35. Niestety okazało się, że są szkodliwe i wycofano je. Z Evrą miałam krótką przygodę, jednak za bardzo denerwowała mnie brudna otoczka jaka się robiła już po 2 dniach. Teraz używam pigułek Vibin mini i póki co, jestem zadowolona:)

    OdpowiedzUsuń
  8. To avoid pregnancy Nuvaring is best device.....working similarly oral contraception pills.......

    OdpowiedzUsuń

Jesteśmy wdzięczne za wszystkie pozostawione komentarze ;))
Są one dla nas wskazówką, że Wam się u Nas podoba.
Pozdrawiamy ;)